Chattfunktionen kommer i ett första steg att vara öppen från klockan 07.00 till 19.00 sju dagar i veckan. Därmed täcker Swedavias kundtjänst in tidsspannet för merparten av flygningarna i Sverige. Resenärerna kan från vilken dator eller smartphone som helst trycka på chattfunktionen på Swedavias eller de tio flygplatsernas hemsidor och få omedelbart svar.

– Resenärerna kan i lugn och ro sitta hemma och ställa sina frågor till oss. När vi blivit lite varma i kläderna så kan varje person på vår kundtjänst chatta med upp till tio personer var samtidigt, säger Therese Wilson.

Knappen ”Chatta med oss” syns nere till höger på Swedavias och de tio flygplatsernas hemsidor. Det är enkelt att klicka på knappen och sedan skriva in sin aktuella fråga i dialogrutan. Swedavia bygger nu upp en kunskapsbank med svar på de allra vanligaste frågorna så att kunden får upp svaret omedelbart.

 

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige.